Hilferuf aus der Karibik zum Thema Motortuning

Diskutiere Hilferuf aus der Karibik zum Thema Motortuning im Skoda Fabia I Forum Forum im Bereich Skoda Forum; hi community, folgende mail erreichte mich, von der ich denke, dass es dem schreiber am meisten nützt, wenn ich sie allen usern präsentiere...

SkodFather

Forengründer
Fahrzeug
Skoda Yeti
Kilometerstand
92000
hi community,
folgende mail erreichte mich, von der ich denke, dass es dem schreiber am meisten nützt, wenn ich sie allen usern präsentiere, damit mehr info zusammenkommt:

i'm going to write you in english i hope you understand me, here where i live i think is the only place in the caribbean that comes the skoda auto lineup i have a Fabia 1.4. my question comes because here is so popular the dragracing competition. i like my fabia a lot but i dont have the power that i need to race it, is just a little engine but i found here in the net that the engine of the VW bettle is the same of the 2.0 elegance fabia and if that engine fix well i think that the 1.8T of the bettle type S is one engine that i can use, and because i'm to far away from german is why i need your help please can you do me this, i only want to know if there is no problem if the engine change can be do it and of course transmition too. i know that you will have to tell this to an expert or a VW expirience mechanic but you live there i think there are to many down there, here there are no one. please i need it i now that you are the only person that can helpme with that soon i going to send you my cars pictures . please and thanks any way

Johan R. [email protected]

also wer weiterhelfen kann, entweder ihm direkt mailen oder hier posten. danke!

Abductee

Guest
Servus,

also er will mehr PS in seinem 1.4 16V Fabia und jetzt will er wissen ob der 2.0Liter Motor vom Fabia baugleich ist wie mit dem vom Beetle und ob er dann den 1.8T vom Beetle S auch in den Fabia reinbekommt.
Hab ich das jetzt richtig übersetzt?

mfg
Abductee

SiCN

Guest
Ja, das war seine Frage. Und er fragte auch, ob wir einen VW Techniker fragen können... Naja, ganz egal ob einer fragt oder nicht kann ich schonmal sagen. Die Kraft des 1.8T würde die "Transmission" wie er es so schön ausdrückt sicher nicht aushalten. Das Auto würde wahrscheinlich auseinanderreissen, wenn er Gas gibt.

#
Schau mal hier: (hier klicken). Dort findet man Infos und Antworten.

Registrieren bzw. einloggen, um diese und auch andere Anzeigen zu deaktivieren

olbetec

Fahrzeug
Rapid Spaceback Style Plus EZ07/14 und Octavia II 2.0TDI Elegance EZ11/06 mit wirklich allen orderbaren Extras...
Werkstatt/Händler
Autohaus Kath
Kilometerstand
65000
Wenn man von einer Art Dragracer spricht, muß man die Leistung auch auf die Straße bringen können, und das geht wohl nicht mit unserem Fronttriebler. Daher wird wohl schon an so einer Wahnsinnskarre gearbeitet und hier hat man darüber gesprochen:
http://skoda.wrc-online.net/default...id=9&action=thread&threadid=2523&new=5&page=1
Vielleicht können die englischen Racingspezialisten weiterhelfen...
Munter bleiben
OlBe

Thema:

Hilferuf aus der Karibik zum Thema Motortuning

Hilferuf aus der Karibik zum Thema Motortuning - Ähnliche Themen

[English] Retrofit Towbar Northern Germany (Close to Danish border) on Skoda Karoq: Hello I hope it is okay that i write in English. I want to have the towbar installed on my Skoda Karoq. I was wondering if there is a place...
Brake pedal self depress during ACC braking: Hello everybody, first of all apologize for writing in english but I don't speak German and this forum is so far the more populated speaking for...
Scoda Scala Bolero Screen problem (dark mode): Hello to everyone! I'm currently having the following issue in my new Skoda Scala (1.0 TSI 116HP). The Bolero screen switches off (more likely...
Skoda fabia - 1DIN to 2DIN conversion: Dear All I have skoda Fabia with single din as seen below. i need to convert it into double din. can you please let me know what i need to do...
Skoda Felicia 1.6 springt nicht an!?: Hello I have a question and need urgent help! I have a Skoda Felicia 1.6 built in 1997, the problem is that it starts and drives perfectly then I...
Oben